Digitalni MarketingKako pokrenuti Internet prodaju

Kako pokrenuti Internet prodaju

Pokretanje novog posla nikada nije lako, pogotovu kada se radi o modernoj Internet prodavnici koje su sve zastupljenije danas u svetu, a i kod nas. Jedan od razloga zašto je ovo kompleksan poduhvat je raznovrsnost asortimana proizvoda i usluga koje online prodaja nudi. U ovim prodavnicama možete pronaći sve — od igle do lokomotive. Kako se onda odlučiti na vrstu proizvoda i usluga? Kome ih ponuditi? Kako pronaći i privući kupce? Ovo su samo neka od pitanja koje muče savremene preduzetnike ili one koji to žele da postanu.

Svakim danom koji prođe, konkurencija je sve veća, zato je važno odlučiti se i odmah krenuti sa Internet prodajom. Kako bismo vam bar malo olakšali celi proces, u nastavku ovog teksta vam predstavljamo niz koraka koje morate preduzeti da biste uspešno pokrenuli svoj novi posao.

Istraživanje

Pre nego što pokrenete Internet prodavnicu, potrebno je da obavite istraživanje oblasti elektronske trgovine. Da li postoji neka određena oblast koja vas interesuje? Ako postoji, istražite je što više je moguće kako biste bili sigurni da je to niša u kojoj želite da započnete Internet prodaju. Tokom istraživanja, moraćete da donesete niz odluka koje se tiču odabrane niše i vašeg poslovanja u virtuelnom svetu. Na primer, šta će vaša prodavnica ponuditi potrošačima? Da li su to proizvodi ili usluge? Ako se odlučite za proizvode, da li će oni biti u fizičkom ili digitalnom obliku? Odakle ćete nabavljati te proizvode i na koji način ćete ih dostavljati kupcima? Odgovori na ovakva i slična pitanja će vam pomoći da bliže odredite poslovni model i napravite biznis plan.

Istrazivanje trzista

U toku istraživanja, obratite pažnju i na konkurente. Internet prodaja je u stalnom porastu. To znači više poslovnih prilika, ali i veću konkurenciju. Zato je važno da pronađete svoje mesto u industriji na kojem ćete moći da izgradite svoj brend i uspešno prodajte proizvode ili usluge.

Registracija delatnosti 

Sledeći korak se tiče papirologije i pretvaranja vaše ideje u stvarnost. Radi se o otvaranju firme ili registrovanju delatnosti. Pre nego što započnete proces registracije potrebno je da se odlučite za:

  • pravu formu vaše firme
  • ime
  • Internet domen

Da li ćete se registrovati kao preduzetnik ili DOO (Društvo sa ograničenom odgovornošću)? Ili možda ipak kao akcionarsko društvo? Ako niste sigurni koji oblik poslovanja bi vam najviše odgovarao, najbolje bi bilo da se konsultujete sa nekim stručnjakom. Tako ćete izbeći nepotrebne komplikacije i probleme.

Za registrovanje delatnosti vaše Internet prodavnice, potrebno je da smislite naziv. Naziv vaše firme bi trebao biti originalan, ali u isto vreme da oslikava delatnost vaše firme. Pre registracije, proverite da li je ime koje ste odabrali slobodno. To ćete učiniti odlaskom na sajt Agencije za privredne registre (APR). Ako je ime slobodno, možete ga rezervisati.

Iako nećete odmah izrađivati veb sajt, ipak biste trebali proveriti i dostupnost odabranog internet domena, odnosno veb adrese vašeg budućeg sajta. Budući da se radi o poslovanju na prostoru Srbije, trebali biste odabrati lokalni domen zbog lokalnog SEO-a. Kako Internet prodaja obuhvata široko domaće tržište, nemojte se iznenaditi ako je odabrani domen zauzet. U tom slučaju, opredelite se za sledeći slobodan domen koji vam najviše odgovara.

Sada kada imate i naziv i domen, možete elektronski popuniti i predati prijavu za registraciju koja se nalazi na sajtu APR-a.  Jedna od stavki koje prijava sadrži je šifra delatnosti. Ona bliže određuje delatnost kojom će se vaša firma baviti. Takođe je važna i za evidenciju prometa kroz fiskalnu kasu. Neke delatnosti, kao što je Internet prodavnica, ne zahtevaju fiskalne kase.

Ako je prijava potpuna, trebalo bi da vam stigne rešenje iz APR-a kojim se potvrđuje da ste i zvanično postali preduzetnik kroz nekoliko dana. Ukoliko je vaša prijava nepotpuna, moraćete proći kroz celi proces ispočetka jer dostavljanje dodatne dokumentacije nije moguće.

Bankovni račun

Kako bi vaša firma mogla legalno da posluje mora imati otvoren račun za pravna lica u banci. Pre nego što otvorite račun, ne bi bilo loše da uporedite naknade koje banke naplaćuju za usluge platnog prometa, elektronskog bankarstva, mesečnog održavanja računa, itd. Kada skupite dovoljno informacija biće vam lakše da izaberete banku koja će sa svojim uslugama moći da zadovolji potrebe vaše firme i poslovanja.

Bankovni račun

Iako se dokumentacija za otvaranje bankovnog računa razlikuje od banke do banke, postoje određena dokumenta koja su svima zajednička, kao što su:

  1. potvrda o identitetu – lična karta ili pasoš
  2. zahtev za otvaranje bankovnog računa za pravna lica
  3. overen obrazac ovlašćenih potpisa (OP)
  4. rešenje o registraciji delatnosti iz APR-a
  5. karton deponovanih potpisa banke
  6. dodatna dokumentacija svojstvena svakoj banci

Poreska prijava, porez i doprinosi

Sada kada ste registrovali delatnost, možete, a i ne morate uraditi pečat. Kao privredni subjekt niste u obavezi da imate pečat. Odluka je na vama.

Ono što ste obavezni da učinite jeste da regulišete status poreskog obveznika. Kao i sa registrovanjem delatnosti, i ovde podnosite prijavu, u ovom slučaju poresku i to najkasnije 15 dana od datuma koji je naveden na rešenju koje ste dobili iz APR. Poresku prijavu možete poslati i preko portala ePorezi ali samo ako imate elektronski potpis.

Prilikom popunjavanja poreske prijave morate se odlučiti koji model oporezivanja vam najviše odgovara. Možete birati između vođenja poslovnih knjiga i paušalnog oporezivanja. Budući da se radi o osetljivoj temi kao što su finansije možda bi bilo najbolje da se konsultujete sa knjigovođom od poverenja i rešite sve nedoumice.

Izbor knjigovođe ili pravnog zastupnika

Pokretanje Internet prodaje ili uopšte bilo kakvog biznisa nije lak posao. Informisanje o zakonima i propisima, prikupljanje papirologije, overavanje iste, plaćanje naknada su samo od nekih poslova koje trebate obaviti pre nego što počnete da ostvarujete profit. Ako želite da pokrenete svoj biznis ali ne želite da se bavite papirologijom možete angažovati knjigovođu ili pravnog zastupnika koji će za vas i vaš račun uz potrebnu dokumentaciju to učiniti za vas.

Ako uzmete u obzir da će vam biti potreban neko da vodi knjige kada počnete sa radom ali i da vam ukaže na poreske i zakonske olakšice i pruži podršku za uspešno poslovanje, onda angažovanje saradnika zvuči kao pravi potez. Ukoliko se odlučite da angažujete nekoga, vodite računa da to bude iskusna, odgovorna i pouzdana osoba.

Prodaja

Sada kada ste završili sa papirologijom i zakonskom stranom pokretanja Internet prodaje možete konačno da se posvetite samoj prodaji. Da biste pokrenuli prodavnicu potrebno je da odaberete platformu ili softver za elektronsku trgovinu ili izraditi sopstveni veb sajt. Za koju god opciju se odlučite to će biti osnova za dalje razvoj vaše Internet prodavnice.

Većina platformi za elektronsku trgovinu vam omogućavaju ne samo da pokrenete prodavnicu, nego i da prilagodite dizajn, dodate ili kupite domen, upravljate inventarom, primate porudžbine i uplate, i još mnogo toga.

prodaja preko interneta

Kada pokrenete prodavnicu možete preći na kategorizaciju proizvoda. Obratite pažnju na njihov redosled i raspored. Važno je da proizvodi koje nudite budu logično raspoređeni kako bi kupci lako mogli da ih pronađu i dodaju u virtuelnu korpu. Prilikom kategorizacije, vodite računa o imenima proizvoda. Većina kupaca će na vaš sajt dolaziti preko Gugl pretraživača pa se pobrinite da imena proizvoda u prodavnici odgovaraju onim frazama koje će korisnici koristiti u pretraživaču. Za kategorije i potkategorije možete koristiti ključne reči.

Marketing

Kako bi vašu prodavnicu posetio što veći broj korisnika trebali biste da je promovišete što je više moguće. Veb sajt možete promovisati uz pomoć plaćenih reklama na Guglu ili društvenim mrežama. Ako nemate budžet za ovakve investicije, za početak će biti dovoljno da optimizujete veb sajt i sadržaj na njemu. Ovako ćete iskoristiti pogodnosti koje vam nudi odabrana platforma za elektronsku trgovinu.

Kada Internet prodaja krene svojim tokom, možete razmišljati i o određivanju budžeta za marketing. Mogli biste i prepustiti marketing stručnoj osobi i na taj način se u potpunosti posvetiti razvoju poslovanja. Marketing ekspert će se pobrinuti za promovisanje prodaje na svim kanalima što će doprineti daljem razvoju vaše poslovne ideje.

Zaključak

Ako želite da se oprobate u Internet prodaji, sada je pravi trenutak. Iako se pokretanje onlajn prodaje čini kao zahtevan posao, uz ove savete i detaljno objašnjene korake, vaša Internet prodavnica može imati uspešan početak poslovanja. Ukoliko je vašem malom preduzeću potrebna podrška u pogledu logistike, osiguranja, vidljivosti na Internetu i dostizanju ciljanog dometa, Dinarides vam može poslužiti kao odskočna daska ili vetar u leđa pri postizanju poslovnih ciljeva. S toga, ne gubite vreme, nego učinite prvi korak.

Pretplati se!

DOBITE EKSKLUZIVNI PUNI PRISTUP PREMIUM SADRŽAJU

Dobijte neograničen pristup našem EKSKLUZIVNOM sadržaju i našoj arhivi priča pretplatnika.

Poslednje

- Advertisement -Newspaper WordPress Theme

Još artikala